Mobilní blog

PR články o všem možném

Mediální ovlivňování

Každý člověk na planetě Zemi se alespoň jednou za život setkal s médii, ať už je to v jakékoli podobě. Ve vyspělejších zemích se lidé s nimi setkávají dennodenně, získávají odtud mnoho informací a tím si utváří pohled na svět a utváří si názor na určitou věc či situaci. V dnešní době existuje plno informačních zdrojů: televize, internet, rádio, noviny, atd., a všechny se předhánějí v rychlosti a aktuálnosti.

Ale jak můžeme vědět, že informace, které se z nich dozvíme, jsou pravdivé a podávají skutečný obraz situace? Stačí si zkreslit, popřípadě upravit či dokonce vypustit některé informace, a rázem si utvoříte na danou věc mylný názor, jenom proto, že daný informační zdroj chtěl zaujmout čtenáře, posluchače či diváka. Existuje i jiný důvod proč jsou tyto informace záměrně upravovány.

Dejme si příklad, že se nějaká nejmenovaná velmoc rozhodne, že před lidmi musí vypadat jako chudák, ale byla to právě ona, která rozpoutala válku nebo spáchala teroristický útok sama na sebe. Ti kdo do situace „nevidí“ přímo, snadno podlehnou médiím. Bohužel je to převážná většina celé lidské populace.

Takže dle mého názoru je důležité mít přehled o dění kolem sebe a na celém světě, ale vše se musí brát s rezervou, protože nikdy nevíte, zda-li jsme dostali správnou informaci či nikoli.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>